ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    תביעות פוליסות ביטוח וקרנות פנסיה

    תביעות פוליסות ביטוח

    ישנן פוליסות ביטוח בתחומים רבים ושונים: פוליסות הנועדות לכיסוי נזקי גוף ופוליסות שנועדו לכיסוי נזקי רכוש, ופוליסות מפני "כלל הסיכונים".

    בתוך פוליסות לכיסוי נזקי רכוש ניתן למצוא פוליסות ביטוח מבנה – במסגרת ביטוח משכנתא או בנפרד, פוליסות ביטוח מקיף וצד ג', פוליסות נגד גניבת רכוש, פוליסות ביטוח עסק ועוד.

    במסגרת פוליסות לביטוח מפני נזקי גוף ניתן לראות פוליסות ביטוחי חיים, פוליסות תאונות אישיות, פוליסות ביטוח חובה, פוליסות ביטוחי נכות, ביטוחי אבדן כושר עבודה, ביטוחי מחלות קשות ועוד.

    יש לזכור כי פוליסת ביטוח הינה חוזה בין חברת הביטוח למבוטח, היא כוללת כיסויים והחרגות במסגרת ההסכם שנכרת בין הלקוח לבין חברת הביטוח, ובתוך כך התניות שונות, סכומי ביטוח שונים, סייגים והרחבות.

    לעיתים רבות, הלקוחות כלל לא מודעים לקיומו של ביטוח או לכיסויים הביטוחיים, לעיתים לא מודעים לעובדה כי הביטוח שסברו שיש להם בכלל בוטל או הוחרג. לעתים קרובות אנו נתקלים בלקוחות שכלל לא קראו את הפוליסה, לא קיבלו את הפוליסה מחברת הביטוח או לא היו מודעים לתנאיה – זאת, עד לקרות מקרה ביטוח, אותה תאונה או נזק שבעטיה נולד הצורך לתבוע את חברת הביטוח.

    אנו עדים, לצערנו, לסיטואציות קשות בהן לקוחות מגיעים לאחר תאונה או מחלה וכלל לא מודעים לעובדה שאין להם ביטוח בתוקף, או שהביטוח לא רלוונטי למקרה או שהפוליסה בוטלה, ואז, ניצבים מול שוקת שבורה.

    לעיתים – חברות הביטוח דוחות תביעות בטענות שונות (למשל – לא קרה מקרה הביטוח, העדר כיסוי ביטוחי, ביטול הפוליסה, הסתרת מידע על ידי הלקוח, מרמה בתגמולי ביטוח) ואף מבטלות פוליסות שלא כדין.

    לטעמינו – אין לקבל את הדחייה מחברת הביטוח בכל מקרה אלא להגיע להיוועץ בעו"ד לאחר קבלת מכתב הדחייה מחברת הביטוח או כל תגובה אחרת מטעם חברת הביטוח.

    יש לזכור כי ברוב הפוליסות – תקופת התיישנות קצרה ביותר של 3 שנים מיום מקרה הביטוח – התאונה או המחלה או האירוע שבעטיו מבוקש להפעיל את הפוליסה. רוב הלקוחות לא מודעים לתקופת ההתיישנות המקוצרת ובבואם לתבוע את חברת הביטוח, מקבלים דחייה בשל התיישנות.

    מומלץ כי לאחר כל תאונה, גילוי מחלה קשה או אירוע המקים זכות לתבוע על פי פוליסה, להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום, על מנת לקבל הדרכה וייעוץ על אופן הגשת התביעה לחברת הביטוח או כנגד חברת הביטוח, גם במקרים בהם הייתה דחייה.

    משרדינו מייצג באופן שוטף לקוחות מול כל חברות הביטוח וכל סוגי הביטוחים, הן כתובעים והן כנתבעים.

    תביעות קרן הפנסיה או ביטוח אבדן כושר עבודה:

    תביעות כנגד קרנות הפנסיה שונות מתביעות מול חברות הביטוח, באופן פתיחת ההליך וניהול ההליך. להבדיל מחברות הביטוח (על פי רוב) – בתביעות קרנות פנסיה, יש צורך בייצוג הלקוח בוועדות רפואיות הייחודיות לקרנות הפנסיה, וועדות לעררים המנוהלות עבור קרנות הפנסיה, וועדות עליונות ועוד.

    החל משנת 2008, מחויב כל מעביד בביטוח פנסיוני מקיף לעובדים, הכולל כיסוי ביטוחי לזיקנה, נכות ושארים. הביטוח יכול להיעשות במסגרת חברות בקרן פנסיה או באמצעות ביטוח "מנהלים" הכולל את הכיסויים המפורטים. מעביד אשר לא ביטח עובד בביטוח אבדן כושר עבודה או פנסיוני, עלול להיכנס בעצמו "בנעלי" חברת הביטוח או קרן הפנסיה ולשלם מכיסו כספים רבים שהיו אמורים להגיע לידי העובד אם ברכיב תגמולים, פיצויי פיטורים ואם כרכיב של פנסיית נכות או שארים. מצב דברים זה הינו מסוכן ומורכב להתמודדות, ומכאן חלה חובה על שני הצדדים, לפנות לייעוץ משפטי להתמודדות עם סיטואציה מורכבת זו. יש לזכור כי מעביד אשר לא ביטח כראוי את עובדיו חשוף גם להליכים אזרחיים, גם להליכים פליליים וגם להליכים מנהליים (למשל עיצומים כבדים המוטלים על ידי רשויות המדינה).

    ישנן קרנות פנסיה ותיקות וחדשות, תקציביות וצוברות וכן קרנות פנסיה ייחודיות לעובדים ממגזרים ספציפיים. כיום, רוב קרנות הפנסיה מוגדרות כפנסיה "צוברת", ואמורות לכלול כיסוי ביטוחי מפני נכות (אבדן כושר עבודה), זיקנה ושארים.

    במקרה של תאונה או גילוי מחלה – או מכל סיבה שבעטיה נשלל מאדם כושר עבודה, והוא מבוטח כעמית בקרן פנסיה או אמור להיות מבוטח כעמית בקרן פנסיה – מומלץ לפנות מיד לייעוץ משפטי וטיפול משפטי בתהליך התביעה של קרן הפנסיה (או ביטוח אבדן כושר עבודה) וזאת, על מנת להקל על הבירוקרטיה הקשה הכרוכה בניהול תביעה מול קרן הפנסיה ו/או חברת הביטוח, בפרט כשמדובר באדם שחלה או נפצע ואיננו מסוגל להתמודד במקביל לכאביו ולמחלתו גם עם הפרוצדורה הכרוכה בניהול תביעות מסוג זה.

    תביעות פוליסות ביטוח

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן