ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עבירות מהירות

    בישראל המחוקק הגביל את המהירות המותרת לנהיגה בהתאם לאופי וסוג הדרך, בהפרדה בין דרך עירונית, בה המהירות המותרת היא עד 50 קמ"ש ובין דרך שאינה עירונית, בה המהירות המותרת הינה 80 קמ"ש. כל שינוי, בין אם הגבלה או התרה, של המהירות הקבועה בחוק, מחייב הצבת תמרור מתאים.

    שאלת כל הזמנים היתה ועודנה, האם מהירות בכלל או מהירות מופרזת לגבי החוק הינה גורם לתאונות דרכים. הדעות אמנם חלוקות, אך בפועל ברוב מדינות העולם המערבי קיימת הגבלה של המהירות המותרת, ומאידך נדרשים נתונים רבים על מנת לקבוע את הקשר הסיבתי בין מהירות מסויימת לבין רמת הסיכוי להתרחשות תאונות דרכים. יחד עם זאת בנהיגה במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך ניתן לראות קשר מובהק יותר לרמת הסיכוי להתרחשות אירוע תאונתי.

    האכיפה בעבירות מהירות מחולקת לדוחות ברירת משפט בגינן נקבעו קנסות, בהתאם לרמת החריגה מהמהירות המותרת החל מ-250 ₪, 750 ₪ ו-1,500 ₪ ונקודות בצידן, ודו"ח הזמנה לדין וכתב אישום בגינו מוזמן הנהג לבית המשפט שיקבע את העונש הראוי בנסיבות המקרה ושיקולי ענישה נוספים.

    בתאריך 24.03.2017 נכנס לתוקף תיקון בצו התעבורה הכוללת ובו נוספה מדרגת קנס חדשה בגובה של 1,500 ₪ ובצידה 10 נק' חובה. מדרגת הקנס חלה על נהיגה במהירות חריגה של 31 קמ"ש ועד 40 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך עירונית, ובדרך שאינה עירונית חריגה של 41 קמ"ש ועד 50 קמ"ש מעל המהירות המותרת.

    משטרת ישראל אוכפת עבירות מהירות באמצעות מכשור מגוון למדידת מהירות בדרכים, בין אם על דרך של מפגש שוטר ונהג מיד עם ביצוע העבירה המיוחסת, ובין אם על ידי שימוש במצלמות המתעדות כלי רכב שמיוחסת להם מהירות מופרזת, והדו"ח המופק נשלח לכתובת מגוריו של בעל הרכב.

    כיום באכיפה משטרת ישראל נוהגת להפעיל את מכשיר מד מהירות לייזר- הממל"ז, שבציבור נהוג לכנותו "אקדח הלייזר", שנישא על ידי השוטר האוכף, ומכשיר הדבורה המותקן על גבי רכב משטרה. במקביל מפעילה משטרת ישראל מערך מצלמות המכונות א'3, שמכונות בציבור "המצלמות הכתומות", עימן מבוצעת אכיפה במקומות נבחרים בהם הוצבו המצלמות. הפעלת מכשור אלקטרוני דורש הכשרה מקצועית והסמכה ומי שאינו מוסמך להפעיל מכשור מדידה מנוע מביצוע אכיפה באמצעות מכשור זה.

    הפעלת מכשור מחייבת מיומנות ועבודה על פי נהלי ההפעלה של היצרנים השונים ושל משטרת ישראל, וכל סטיה מנהלי ההפעלה עלולה להביא לטעות בזיהוי הרכב הנמדד ואף טעות במדידה עצמה, וכך חלילה עלול להיגרם לנהגים עיוות דין ואישומי שווא.

    התמודדות עם דו"ח בגין עבירת מהירות מצריך ידיעה מעמיקה ורחבה בדיני התעבורה ובכלל זה בנהלי הפעלה של מכשור אכיפה אלקטרוני, ועל כן רצוי מאוד לפנות לעו"ד בעל ידע וניסיון בתחום. במשרדינו בנבנשתי פסטינגר, עו"ד אבי בנבנשתי בעל ניסיון רב שנים של שרות במשטרת ישראל לרבות באגף התנועה, הפעלת מכשור אכיפה אלקטרוני, והיכרות מעמיקה עם עבודת המשטרה.

    במשרדינו בנבנשתי פסטינגר, עו"ד אבי בנבנשתי בעל ניסיון רב שנים משרותו במשטרת ישראל, ובעל הסמכה בהפעלת מכשור אכיפה אלקטרוני, מייעץ, מלווה ומייצג בתחום התעבורה ועבירות המהירות, מתוך הבנה רחבה בהפעלת המכשור ובנהלי המשטרה ובחינת ביצוע האכיפה בהתאם לנתוני השטח במקום האכיפה.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן