ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    ייעוץ לפני חקירה

    משטרת ישראל הוסמכה לחקור עבירות פליליות. לאחר שנודע למשטרה על מקרה בו בוצעה עבירה פלילית, תפתח בחקירה. כמו משטרת ישראל, הוסמכו רשויות נוספות לחקור בתחומים מאוד מיוחדים כמו מע"מ, הרשות לניירות ערך, ביטוח לאומי ועוד.

    חקירה בתחנת משטרה איננה חוויה נעימה ולעיתים אדם המוזמן לחקירה מעולם לא דרכה רגלו בתחנת משטרה, אינו מורגל בהליכים מסוג אלה ואינו יודע כיצד לנהוג ולפעול בעת הזו. הניסיון מלמד כי גם אדם שנחקר בעברו, ואפילו מספר לא מועט של פעמים, היות ואיננו משפטן ואיננו בקיא ברזי החוק, גם עבורו החקירה במשטרה איננה ענין של מה בכך.

    עולם המושגים השגור בפי הציבור יכול לעיתים לקבל מיימד אחר ואף שונה כאשר מדובר בחקירה במשטרה, כמו למשל אמירה של פלוני לאלמוני: "אני אפגע בך באותה המידה". אימרה זו יכולה להתפרש בכמה מובנים ודי שאלמוני פנה למשטרה בתלונה כי אויים על ידי פלוני, לא מן הנמנע שפלוני ימצא עצמו מוזמן לחקירה בתחנת המשטרה בגין עבירת האיום לפי סע' 192 לחוק העונשין ויחקר על כך באזהרה. גם אם פלוני אמר את הדברים ובגרסתו שמסר במשטרה אישר את האמור, עליו לנמק את ההקשר בו הדברים נאמרו וכמובן לתמוך זאת בראיות מטעמו.

    יש ואדם יוזמן לתחנת המשטרה על מנת למסור עדותו בענין זה או אחר, אך כל עוד הוא נדרש למסור עדות ולא נדרש לחקירה הוא למעשה בגדר עד או מתלונן. כאשר אדם נדרש לסור למשטרה או מובא אליה באמצעות שוטרים לצורך חקירה, הרי שמעמדו שונה משום שהוא הופך לחשוד והחוקר יודיע לו את טיב החשד נגדו וכי הוא מוזהר באמירת אמת וכל שיאמר ישמש נגדו כראיה בהמשך.

    מורכב או מסובך, אך עם ליווי נכון באמצעות עורך דין העוסק בתחום ובקיא ברזי העולם הפלילי, ניתן להיות מוכן לחקירה באופן שהנחקר ידע כיצד לענות על שאלות, כיצד להימנע מתשובות או אמירות שעלולות לסבך אותו, ובעיקר לספק תשובות שיש בכוחן לבסס את הגירסה של הנחקר ולחזק אותה.

    משרדינו עוסק בתחום הפלילי ועו"ד אבי בנבנשתי ששירת כקצין חקירות שנים רבות במשטרת ישראל, חי את לב ליבה של העשיה המשטרתית בחקירת עבירות פליליות לסוגיהן, עסק בתרגילי חקירה ומכיר את רזי עבודת המשטרה. יעוץ לפני חקירה חשוב מאין כמוהו גם בהיבט המנטלי של הלקוח וגן בענין המהותי בתוכן לגופה של החקירה. התפשרות והסכמה על חקירה ללא הכנה מוקדמת והיוועצות עם עורך דין עלולה להותיר אתכם חשופים לחקירה מבלי יכולת וידע כיצד להתגונן מפני הפללה עצמית.

    כדאי מאור לתת תשומת לב לכך שגרסת נחקר שנמסרה, ברוב המכריע של המקרים, לא ניתן לחזור ממנה או לשנותה.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן