ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    נזקי גוף ורכוש

    המונח "נזיקין" טומן בחובו כל נזק  – הן נזק גוף (פיזי ונפשי) והן נזק רכוש.

    בהיבט של נזקי גוף  -נזק גוף כולל כל מגבלה, פגימה או נכות באיבר גוף מסוים או בנפש.

    נזק גוף יכול להיגרם כתוצאה מתאונה (תאונת דרכים, תאונת עבודה, תאונת תלמידים, נפילה כתוצאה ממפגע בקרקע וכו'), כתוצאה ממחלה, מתסמונת, כתוצאה מרשלנות רפואית – בטיפול רפואי לקוי או רשלנות רפואית בניתוח. נזק גוף יכול להיגרם גם כתוצאה ממתח נפשי מתמשך או אירוע טראומתי.

    תחת נזקי גוף נכנסים הליכים משפטיים שונים – תביעות משפטיות כנגד חברת הביטוח או הנהג הפוגע בתאונות דרכים, נגד חברות ביטוח – כנגד פוליסת ביטוח חיים, צד ג', ביטוח מעסיקים, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח אבדן כושר עבודה, ביטוח משכנתא ועוד.

    כמו כן, ניתן, במקרים מסוימים, לתבוע דמי תאונה מאת המוסד לביטוח לאומי, וכן לתבוע קצבה במסגרת תביעות נכות כללית או דמי פגיעה במסגרת נכות מעבודה, קצבת סיעוד, שירותים מיוחדים ועוד.

    הליכים משפטיים – אזרחיים ופליליים בגין נזקי גוף, יכולים להיפתח כנגד המזיק, כנגד בעל ו/או מחזיק המקרקעין או המבנה שבו אירעה תאונה, נגד רשויות מקומיות, משרדי ממשלה שונים – למשל בתאונות הנגרמות כתוצאה ממדרכות שבורות ומפגעים שונים ברחבי הארץ ובמוסדות ציבוריים, כנגד מארגני אירועים, וועדי בתים ועוד.

    כשמדובר בנזק גוף – שנגרם כתוצאה מאחד מהמקרים המפורטים לעיל, ניתן לתבוע פיצוי בגין נזק גוף זמני (אבדן ימי עבודה, ימי מחלה ועוד) וכן נזק גוף קבוע (פגיעה בלתי הפיכה באיבר גוף מסוים ו/או בנפש), הוצאות רפואיות, הוצאות נסיעה, עוגמת נפש (כאב וסבל) ועוד.

    יש לזכור, כי בטרם הגשת תביעה (בבית משפט או לחברת ביטוח, ביטוח לאומי, קרן פנסיה), יש להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום, על מנת לבחון כדאיות בהגשת התביעה, סיכויי ההליך, הוצאות משפטיות הכרוכות בניהול ההליך (למשל עלויות של חוות דעת ואגרות) וכן לקבל הסבר מלא על התהליך – אשר אורך זמן, ובמהלכו יש הכרח בקבלת ייעוץ משפטי שוטף והדרכה, על מנת להשיא סיכויי ההליך וכן למנוע פגיעה בהליך.

    משרדינו מייצג תובעים ונתבעים בגין נזקי גוף מכל הסוגים. בטרם הגשת תביעה מציג המשרד את סיכויי ההליך וסיכוני ההליך, הכדאיות, עלויות ההליך וצפי להימשכות ההליך. יש לזכור כי הליך משפטי נפתח בדרך כלל לא לפני שחלפה שנה מיום התאונה וזאת, על מנת לברר ולוודא התגבשות הנזק והכנת התיק באופן מקצועי לקראת פתיחת הליך משפטי (למעט תביעות כנגד חברות הביטוח, קרנות הפנסיה והמוסד לביטוח לאומי – על כך תקראו בפרקים הבאים).

    בהיבט נזקי רכוש – נכללים כל הפגיעות וכל הנזקים לרכוש פיזי (רכב, ציוד, מבנה וכו'), כתוצאה מתאונה, שימוש רשלני ברכוש או חבלה מכוונת. לצורך ניהול הליך הנוגע לנזקי רכוש, חובה לתעד תמונות הרכוש לאחר שניזוק, שמירת קבלות על תיקונים, תיעוד ראיות שונות. לעיתים רבות יש צורך בהזמנת חוות דעת שמאי, תיעוד והוכחת הנזק ברמות השונות.

    מיד עם גרימת נזק לרכוש – בין אם הלקוח הוא גורם הנזק או בעל הרכוש שניזוק – מומלץ לפנות לעו"ד לקבלת ייעוץ שכן, הימים הראשונים לאחר התאונה או האירוע שגרמו לנזק הינם קריטיים להוכחת הנזק בהמשך.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן