ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    תביעות פנסיה ואובדן כושר עבודה

    תביעות אבדן כושר עבודה  – מקרן הפנסיה או חברת הביטוח

    המונח "אבדן כושר עבודה" הינו מונח שהגדרתו עשויה להיות שונה, בהתאם לגוף אותו תובעים ובהתאם לסוג הפוליסה ו/או קרן הפנסיה. בלשון פשוטה ובכלליות – מדובר במערכת נסיבות אשר בגללן עובד אינו מסוגל עוד להתייצב לעבודתו.

    אבדן כושר עבודה או נכות תפקודית יכולים להיגרם בגלל מחלה, צבר מחלות, תאונת דרכים, תאונה אחרת או מצב נפשי חמור. אבדן כושר עבודה או נכות יכולים להיות לצמיתות או זמניות.

    החל משנת 2008, בעקבות צו ההרחבה בדבר פנסיה חובה בכלל המשק, כל עובד זכאי לביטוח הכולל כיסוי לאבדן כושר עבודה / נכות, זקנה ושארים. יש לזכור כי אין מדובר בהטבה שהמעביד נותן אלא חובה שחלה עליו החל מחודש העבודה השישי (ובנסיבות מסוימות החל מחודש העבודה הראשון).

    ישנם מספר הבדלים בין הכיסויים הניתנים במסגרת קרנות הפנסיה לבין כיסוי ביטוחי שנרכש במסגרת ביטוח מנהלים ו/או אחר הכולל אבדן כושר עבודה. יש לוודא, מומלץ באמצעות יועץ פנסיוני או סוכן ביטוח, כי הביטוח שעורך המעביד לעובד אכן מתאים לנתוניו האישיים של העובד. לא כל ביטוח מקנה כיסוי איכותי!

    בעת ההצטרפות לקרן הפנסיה, על העובד לבחור את מסלול ההצטרפות – מוטה נכות, זיקנה או שארים. לעובד צעיר וללא ילדים, עדיפות לבחור במסלול מוטה נכות למשל (מסלול בו ההשקעה מוטה למצב בו חלילה יחלה או יאבד כושר עבודה), ואילו לעובד מבוגר שילדיו מעל גיל 21 עדיפות למסלול מוטה זקנה (מסלול בו ההשקעה מיוחסת לתגמולי פנסיית זיקנה הבאה וקרבה). בתוך כל פוליסה ו/או לפי תקנוני קרן הפנסיה ניתן ורצוי להוסיף כיסויים ביטוחיים איכותיים נוספים שכן הביטוח הפנסיוני (חובה) מעניק כיסוי בסיסי בלבד ובדרך כלל אינו מכסה את כלל הוצאות המחייה או הרפואיות בשעת אמת.

    עובדים רבים לא מודעים לחובת המעביד להפריש לקרן הפנסיה או שאינם יודעים היכן מושקעים הכספים שהופרשו. חשוב מאוד להקדיש לכך זמן ומחשבה בעודנו צלולים ובריאים שכן, מדובר במוצר שלו חשיבות עליונה ומכרעת והוא לספק הכנסה לעובד ובני משפחתו מקום בו חלילה יאבד העובד את כושר העבודה או יחלה או ימות חלילה.

    תביעת אובדן כושר עבודה

    עובדים רבים ובני משפחותיהם בודקים את הכיסוי הביטוחי לצערי, רק לאחר הפגיעה, ולעתים מגלים כי כלל אין כיסוי ביטוחי, מסיבות שונות, כשכבר מאוחר מדי.

    תארו לכם מצב בו עובד מאבד ברגע את יכולתו להתפרנס והוא נותר חסר אונים, ללא ביטוח או ביטוח שאינו מספק, ואין גוף שיתמוך בו או בתלויים בו.

    לאחר תאונה או מחךה שפוגעים ולו חלקית בכושר העבודה מומלץ לפנות לעו"ד הבקיא בתחום על מנת להתחיל תהליך בצורה ממצה ועניינית. חשוב לזכור שהתביעה מתחילה כבר במועד התאונה או גילוי המחלה. אופן תיעוד הדברים בתיק הרפואי כשלעצמו עשוי לפגוע בסיכויי התביעה. הגשת התביעה איננה רק עניין טכני אלא יש להגישה לאחר הכנה יסודית וקפדנית.

    חשוב לציין כי גם מקום בו חברת הביטוח או קרן הפנסיה דוחה תביעה לתגמולי אבדן כושר עבודה או פנסיית נכות  – אין מדובר בסוף דבר. חשוב להתייעץ עם עו"ד מיד עם קבלת מכתב דחייה.

    גם במקום בו המעביד לא ביטח את העובד  כלל – כדאי להתייעץ ולבחון ערוצי תביעה חלופיים.

    חשוב לזכור כי בתביעות מן הסוג הזה ישנן תקופות התיישנות מקוצרות שונות שלאחריהן לא ניתן עוד לתבוע ועל כן חשוב לפנות לייעוץ משפטי מיד עם התהוות הבעיה.

    משרדי סייע לעובדים רבים במיצוי זכויות והשגת פיצויים מול חברות הביטוח, מעבידים, ביטוח לאומי וקרנות הפנסיה  – גם כשאלה דחו את תביעותיהם.

    בברכת בריאות טובה ומלאה.

    תביעת אובדן כושר עבודה

    תביעה לאובדן כושר עבודה

    היכולת של אדם לעבוד היא הבסיס לתחושת ביטחון ויציבות. לכן, מצב בו הוא מאבד את יכולת ההשתכרות שלו עקב תאונה, מחלה או מכל סיבה המביאה אותו לאבדן כושר עבודה הוא כמו לשמוט לו את הקרקע מתחת לרגליים. פיצויים בגין אובדן כושר עבודה אותם יקבל מגורמים שונים בהתאם למקרה שהביא לכך יסייעו לו לעבור את התקופה עד לשיקומו. תביעת אובדן כושר עבודה יכולה להיות מופנית כלפי גורמים שונים, הדבר תלוי במקרה ובגורם לאובדן כושר העבודה. בכל מקרה בו אדם איבד את יכולתו להתפרנס מומלץ לו לפנות לעורך דין המומחה בתחום כדי שייעץ לו כיצד לנהוג ולקבל פיצוי מקסימלי ואף ילווה אותו בכך.

    תביעת אובדן כושר עבודה בשל ביטוח פרטי

    ניתן לשמוע לא מעט בערוצי התקשורת השונים על חשיבותו של ביטוח אובדן כושר עבודה אשר אמור לתת שקט במצבים של אובדן כושר עבודה. עם זאת, ברגע האמת, לא כל תביעת אובדן כושר עבודה המופנית כלפי חברת הביטוח מאושרת באופן מיידי כך שאדם מקבל את מלוא הפיצוי. לכן, גם תביעת אובדן כושר עבודה של חברת ביטוח בה יש ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי מומלץ להגיש בליווי עורך דין. עורך הדין ינסח את התביעה באופן הברור והחד ביותר ואף ידאג להוספת כל המסמכים הרלוונטיים, החל ממסמכים רפואיים המצביעים על מצבו הרפואי של המבוטח ועל כך שאיבד את יכולתו לעבוד ועד מסמכים המצביעים על שכרו או על רווחיו אם הוא עצמאי.

    גורמים נוספים לתביעה בגין אובדן כושר עבודה

    במקביל לתביעת חברת הביטוח בה ישנו ביטוח פרטי וכמובן כאשר אין ביטוח כזה יוכל אדם לתבוע גורמים נוספים, תלוי בסוג המקרה שהביא לאובדן כושר העבודה. אחד הגורמים הוא המוסד לביטוח לאומי. רוב אזרחי המדינה משלמים כל חייהם למוסד לביטוח לאומי ואובדן כושר עבודה הוא המצב בו אמור המוסד לביטוח לאומי לסייע ולהעניק קצבה, בין אם חד פעמית, זמנית או קבועה. כאשר זו תאונת עבודה הנובעת מרשלנות מקום העבודה ניתן להגיש גם תביעה כנגדו. אם מדובר על תאונת דרכים הגורם לו מגישים תביעה הוא גם חברת הביטוח בה יש ביטוח חובה לרכב. הגשת תביעה לכל הגורמים אינה תמיד מביאה את התוצאות המצופות ולכן גם כאן מומלץ להגיש את התביעה בעזרת עורך דין שיילחם על זכויותיכם במידה ואינן ממוצות.

    משרד עו"ד בנבנישתי פסטינגר מתמחה בין היתר בתחום הנזיקין ואובדן כושר עבודה. המשרד מלווה את לקוחותיו על לקבלת הפיצוי המגיע להם. מוזמנים ליצור קשר.

    גורמים נוספים לתביעה בגין אובדן כושר עבודה

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן