ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    תאונות דרכים

    תאונת דרכים היא אירוע אקראי בלתי מתוכנן שמעצם הגדרתו כתאונה הוא בלתי מתוכנן ולא ניתן לייחס לצדדים בו כוונת זדון, אך הוא יוצר למעורבים מציאות שונה לחלוטין מאשר הכירו טרם התרחשה התאונה. המעורבים בתאונת דרכים חווים טראומה, בלבול, פציעות ופגיעות שונות, נזק רכושי וממוני ומעורבות של משטרה הגוררת בצידה ענישה וסנקציות מגוונות וחמורות לרבות פסילת רישיון הנהיגה ועד לעונשי מאסר במקרים מסויימים.

    הטיפול בתאונות דרכים נדרש בשני מישורים שלכאורה נפרדים האחד מן השני, אך למעשה הם מקבילים וקשורים קשר הדוק בינהם. המישור הפלילי תעבורתי- בו המשטרה מעורבת ומבקשת לחקור את התאונה ולבחון האם התאונה נגרמה כתוצאה מהפרה של חוקי התעבורה, כשבסוף ההליך יתכן אף שיוגש כתב אישום כנגד מי מהמעורבים, שבעטיו, אם יורשע, תוטל ענישה על נאשם ולשם כך נדרש טיפול מקצועי ביותר של עורך דין פלילי בעל ידע בדיני התעבורה והבנה מעמיקה בניתוח וחקירת תאונות דרכים. ומן הצד השני נמצא המישור האזרחי שבו מתנהל הליך הטיפול בכלל נזקי התאונה, והוא מפוצל לשני ערוצי נזק. הנזק הגופני של המעורבים באירוע התאונתי כפי שנהוג לכנות תביעת ביטוח החובה של הרכב, והנזק הרכושי כפי שנהוג לכנות תביעת פח שנועדה לשפות את הצד התוע עבור הנזקים שנגרמו לרכב על כל ההיבטים וההשלכות, ולשם כך נדרש טיפול יחודי של עורך דין בעל ידע ובקיאות בתחום המשפט האזרחי, בניהול תחשיבי נזק, הכרה עמוקה של ההלכות המשפטיות והבנה בקריאת סיכומים רפואיים.

    שני המישורים כרוכים האחד בשני בהכרח היות והטלת האחריות לגרימת או התרחשות התאונה משפיעה מחד על מידת האשמה שניתן ליחס לנהג בגרימת התאונה ומכך על נטל הפיצוי הכספי על בתביעת נזקי הפח.

    קביעת האחריות להתרחשות התאונה מתבססת על ידע מקצועי בניתוח וחקירת תאונות דרכים בשילוב ידע משפטי מקצועי ויחודי לתרגום האחריות הזו למונחים משפטיים. לשם כך משרדינו מאגד 2 עורכי דין ותיקים בעלי ניסיון מקצועי רב. עורכי הדין אבי בנבנשתי ונעמה פסטינגר עוסקים במשולב בייצוג נפגעי תאונות דרכים ונותנים מענה משלים הן במישור הפלילי תעבורתי והן במישור האזרחי נזיקי תחת קורת גג אחת ומאפשרים ללקוח ניהול ענייניו המשפטיים במשרד אחד.

    מידע נוסף אודות תאונות דרכים

    מידע נוסף אודות תאונות דרכים

    תאונות דרכים מתרחשות לצערנו בכל יום ואנו נתקלים מדי יום בלקוחות מבוהלים לאחר תאונות דרכים, מושבתים, כאובים ובעיקר מבולבלים.

    ישנן צורות שונות של תאונות דרכים: תאונות עצמיות, תאונות המערבות מספר כלי רכב – התנגשות רכב ברכב. אלה צורות תאונות הדרכים "הקלאסיות". ישנם מקרים נוספים היכולים להיכנס להגדרת תאונת דרכים והן תאונות שנגרמו מעצם השימוש ברכב, כמו למשל נפילה בזמן היציאה מהרכב מבלי שנותק המגע מהרכב, סגירת דלתות הרכב על הגוף, דריסה על ידי רכב אחר בזמן יציאה מהרכב בו נסע הנפגע, נפילה באוטובוס, פגיעה כתוצאה ממנוף המחובר לכלי רכב (משאית), נפילה ממדרגות רכב ועוד מקרים הקשורים בכוח המכאני של הרכב ועשויים להיכלל בהגדרה של תאונת דרכים.

    בכל אותם מקרים שאינם תאונה "קלאסית" מתעורר קושי בבירור התביעה וניהולה וישנה חשיבות רבה בהקפדה על בירור מדויק של אופן התרחשות התאונה ותיעוד הנסיבות – על ידי עו"ד הבקיא בתחום.

    היתרון בהכרה כאירוע כתאונת דרכים היא העובדה כי ביטוח החובה (ואם אין ביטוח חובה, רק במקרים הקבועים בחוק – באמצעות קרנות הביטוח הממשלתיות) הוא הגורם המשלם את הפיצוי בגין נזק הגוף שנגרם כתוצאה מהתאונה, ומדובר באחריות מוחלטת – להבדיל מתאונות אחרות, בתביעת פיצויים על נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים בדרך כלל לא נבדק אשמו של הנפגע ביחס לגובה הפיצוי, (למעט מקרים מסוימים המוגדרים בחוק).

    תאונת דרכים בדרך לעבודה או בחזרה ממנה – יכולה להיות מוגדרת כתאונת עבודה ואז יש חשיבות גדולה במיצוי הליך מול המוסד לביטוח לאומי במסגרת נפגעי עבודה ולא – הפיצוי שיקבע יהא נמוך משמעותית מהמגיע.

    לאחר תאונת דרכים או תאונה שהיא ספק תאונת דרכים, חשוב להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום שהרי ישנן הנחיות חשובות ביותר לאופן תיעוד נזק הגוף ו/או נזק הרכוש – פעולות או טעויות שנעשו בתחילת ההליך כמעט ולא ניתנות לתיקון לכשתוגש התביעה. למשל – יש חשיבות בתיעוד כתוב של כל התלונות הגופניות בתוך שלושה חודשים ממועד התאונה – אחרת לא יוכר נזק הגוף כקשור לתאונת הדרכים ולא ייפסק פיצוי.

    חשוב לציין כי לתאונת דרכים יש ערוצי טיפול פליליים ואזרחיים – כך למשל תאונת דרכים יכולה להוליד כתב אישום כנגד הלקוח שנפצע בעצמו בתאונה ולהביא לקנסות, שלילת רישיון נהיגה ואף למעצר ומאסר. בנוסף, עלולה תאונת דרכים להביא להגשת תביעה כנגד הלקוח הן על ידי צד ג' שניזוק בתאונה וכן תביעת שיבוב מטעם חברת ביטוח של צד ג' שנפגע בתאונה.

    תאונת דרכים המערבות הליכים פליליים, שלילת רישיון נהיגהתביעות נזקי רכוש על ידי צד ג' ותביעות שיבוב על ידי חברות הביטוח -וכן נזקי גוף – מחייבות טיפול מקביל על ידי עו"ד פלילי ועו"ד אזרחי שהרי להליך הפלילי / מנהלי, יש השלכה רבה על ההליכים האזרחיים ולהיפך.

    לזכור כי תאונת דרכים באשמת הלקוח אמנם עלולה לגרור אישום פלילי ותביעות אזרחיות כנגד הלקוח, אולם ניתן לאזן הקושי הכרוך בניהול ההליך הפלילי והתביעות האחרות שהוגשו כנגד הלקוח, באמצעות תביעת פיצוי כספי על נזקי הגוף שנגרמו לו –  הן באמצעות מיצוי הליך מול חברת ביטוח חובה, ביטוח לאומי, ביטוחי נכות שונים, ביטוחי אבדן כושר עבודה ועוד  – במקרה שהדבר אפשרי.

    הייחודיות של משרדינו בטיפול בתביעות אזרחיות ופליליות וכן ייצוג בהליכים מנהליים – הנובעים כולם יחד מתאונת דרכים אחת, תחת אותה קורת גג. הטיפול המקביל על ידי שני עורכי דין – פלילי ואזרחי, מוביל ליעילות, חסכון והשאת סיכויי כל ההליכים, הכרוכים זה בזה.

    עורך דין תאונות דרכים מומלץ

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן