ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    תאונות דרכים במישור הפלילי

    תאונות דרכים – המישור הפלילי תעבורתי

    להתרחשות תאונת דרכים סיבות רבות מאוד ומגוונות, ומעצם הגדרת האירוע כתאונה ניתן להבין שלא מדובר באירוע בו למישהו היתה כוונה או תכנון לגרום לאירוע להתרחש.

    מילים אחרות לא קם אדם בבוקר ומחליט שהיום הוא הולך להיות מעורב בתאונת דרכים, ואם חלילה היה מעורב בתאונת דרכים, הרי שהאירוע התרחש באקראי ולרוב בהפתעה. יחד עם זאת המחוקק הסדיר את התנועה בדרכים באמצעות חוקים. אנו מכירים את פקודת התעבורה, שלפי שמה- פקודה מבינים שהיא ירושה מימי המנדט הבריטי, והיא עברה שינויים ותיקונים למכביר. גם תקנות תוקנו בענין והן אומרות כיתד יש לנהוג או לחילופין מה אין לעשות, וכל זאת על מנת למנוע אירועי תאונות דרכים.

    פקודת התעבורה דנה אמנם לדיני התעבורה, אך כאן המקום להאיר כי דיני התעבורה הינם ענף של המשפט הפלילי וכל הליך משפטי בו מעורבת המשטרה הוא הליך פלילי לכל דבר וענין ואין להקל ראש כלל וכלל.

    ברוב המכריע של אירועי תאונות דרכים התוצאה היא אי קיום החוק כלשונו והגדרתו, ולכן קיימת סבירות למעורבות של משטרת ישראל לחקור את האירוע ולמצות את הדין עם האחראי לגרימת התאונה. לא סוד שלא כל אירועי תאונות הדרכים מדווחים למשטרה ולבטח המשטרה איננה ערוכה לחקור את כל אירועי תאונות הדרכים במדינה, אך אין בכך כדי להניח את דעתינו שאם חלילה נהיה מעורבים באירוע תאונתי, לא ניקלע לחקירה משטרתית של התאונה על כל המשתמע מכך.

    תאונות דרכים נחלקות לשתי קטגוריות עיקריות:

    תאונות דרכים מסוג נזק בלבד – בה נגרמו נזקי רכוש בלבד ללא כל נזק בגוף או בנפש, ותאונות דרכים עם נפגעים. המשטרה בדר"כ תהיה מעורבת בתאונות בהן נפגע אדם, וככל שהפגיעות חמורות יותר כך מעורבותה של המשטרה תהיה עמוקה יותר, והיא תחקור את האירוע יותר לעומק.

    נהג המעורב בתאונת דרכים יאלץ למסור את גרסתו לאופן קרות התאונה וזאת על אף יכולתו של בוחן התאונות שמגיע לזירת התאונה להבין את מנגנון התאונה על פי הממצאים אותם הוא מוצא בזירה ומתעד אותם בכל אמצעי אפשרי.

    ציינו כי אדם קם בבוקר ואין בליבו החלטה להיות מעורב בתאונת דרכים, ולכן במקרים רבים נהג המעורב בתאונת דרכים נחשף לראשונה בחייו לחקירה משטרתית, שמעצם טיבה לא ניתן להגדירה כחוויה נעימה, במיוחד אם החקירה הינה באזהרה בה מוזהר הנחקר כי עליו לומר רק אמת ואת כל האמת שאם לא כך יהיה חשוף לעונשים הקבועים בחוק, דבר המעיד כי הנחקר למעשה חשוד שבהתנהגותו בדרך גרם להתרחשות תאונת הדרכים.

    ככלל, התרחשה תאונת דרכים (מכל סוג), קיימת חובה, אותה קבע המחוקק, על המעורבים לדווח לרשויות על קרות התאונה. ככל ומעורבת משטרה בשל אופי התאונה ורמת חומרתה, בוחן תאונות יגיע לזירה על מנת לתעד את ממצאי התאונה. מרגע זה ואילך כל אמרה/ גרסה/ סברה של הנהג מתועדת ומהווה ראיה. המשטרה אוספת את כל הראיות הקיימות בזירה, חוקרת את המעורבים ובסופו של הליך החקירה בוחן התאונות יסכם את התיק ויקבע את הגורם להתרחשות התאונה. תיק החקירה יועבר ליחידת התביעות אשר תבחן את הראיות ותחליט בהתאם להן אם להעמיד לדין את הנהג האחראי לגרימת התאונה.

    ליווי הליך פלילי על ידי עורך דין מקצועי בתחום דיני התעבורה שהינו בעל ידע בניתוח והבנה של אירועי תאונות דרכים חשוב ביותר על מנת להימנע מטעויות בתום לב של הלקוח.

    במשרדינו בנבנשתי פסטינגר, עו"ד אבי בנבנשתי מייצג לקוחות המעורבים בתאונות דרכים למן שלב קרות האירוע בליווי והדרכה לנקיטת הצעדים הנכונים והנדרשים, יעוץ והכנה לפני חקירה במשטרה לרבות ביקור בזירת האירוע, ליווי משך כל ההליך במשטרה ועד לייצוג הלקוח בבית המשפט. עו"ד אבי בנבנשתי בעל ניסיון רב שנים מעבודתו במשטרת ישראל והיותו בעל תעודת הסמכה כבוחן תאונות דרכים ושימש כראש מחלק בוחנים ועסק בחקירות רבות של תאונות דרכים.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן